تاریخ انتشار: جمعه 1402/08/26 - 13:35
کد خبر: 487987

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری / سیر تا پیاز کنکور دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری / سیر تا پیاز کنکور دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

به بررسی اخباری چون ،ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری نیمه متمرکز و سیر تا پیاز کنکور دکتری افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص و مواردی مشابه که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به بررسی اخباری چون، ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری نیمه متمرکز و سیر تا پیاز کنکور دکتری افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص و مواردی مشابه که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری / سیر تا پیاز کنکور دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت را مکلف کردند سالانه به میزان ۱۲ درصد نسبت به افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۲ آبان) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب بند ج ماده ۶۹ لایحه، وزارت بهداشت را مکلف کردند سالانه به میزان ۱۲ درصد نسبت به افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی اقدام کند.(جزئیات بیشتر)

سیر تا پیاز کنکور دکتری/ شرایط ثبت نام در آزمون تا سهمیه‌ها

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری / سیر تا پیاز کنکور دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

سازمان سنجش در طی اعلامیه‌ای زمان ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری سال 1403 را اعلام نمود. در این گزارش به شرایط ثبت نام داوطلبان کنکور دکتری خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شود. شرط عمومی برای تمام داوطلبان یکسان است و شرایط اختصاصی با توجه به وضعیت متقاضیان خواهد بود. داوطلبان باید از داشتن شرایط عمومی و اختصاصی اطمینان حاصل نمایند. در غیر این صورت در هر مرحله ای که عدم احراز مشخص گردد، داوطلب از ادامه مسیر محروم می‌شود.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری نیمه متمرکز

علیرضا کریمیان، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آخرین آمار ثبت نام داوطلبان آزمون دکتری گفت: ثبت نام  شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ۱۷ آبان آغاز شده و تا فردا ۲۳ آبان ماه ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

توصیه رئیس نهاد رهبری به روسای دانشگاه‌ها

 رستمی گفت: کلاس های معارف به عنوان مجموعه ای که بیشترین جمعیت دانشجویی را دارد که بیش از ۲ میلیون دانشجو را در فضای این کلاس ها داریم به نوعی فضای آزاداندیشی و تبیین فضای انتخابات در این کلاس ها اتفاق می افتد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها اظهار داشت: از مدیران دانشگاه تقاضای مان این است که با این نگاه که یکی از ضرورت های خدمت به جامعه و کشوررقم زدن یک انتخابات پرشور و با مشارکت است و قطعا اقتضای برنامه های دانشجویی هم پرشور بودن آن است بنابراین به مدیران دانشگاه توصیه می شود کمترین محدودیت را برای برگزاری برنامه های تشکل ها قائل شوند.

فضای دانشگاه یکی از فضاهای پر جنب و جوش و فعال در حوزه اتفاقات سیاسی است و انتخابات پیش رو یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هم انتخابات مهمی است؛ ضمن اینکه رقابت در آن باید باشد، مشارکت هم باید بالا باشد.(جزئیات بیشتر)

 سهمیه مربیان در کنکور دکتری ۱۴۰۳ تعیین شد

 ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ۱۷ آبان آغاز شده است و این فرصت تا سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ادامه دارد.

هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت‌ کند.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.(جزئیات بیشتر)

اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی دولت

 میثم لطیفی در جشنواره شهید رجایی که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی فرصتی است برای اینکه یک بازنگاهی نسبت به سال گذشته داشته باشیم اینکه تعدادی از دستگاه‌ها و همکاران انتخاب می‌شوند به نظرم فرع قضیه است و اصل قضیه این است که یک سال از عمر خدمت ما گذشت و باید دید چقدر توانستیم خدمات به مردم را بهتر و متعالی‌تر انجام دهیم.

لطیفی بیان کرد: ماهیانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد در دولت می‌شود و باید دید با توجه به این هزینه ارزش افزوده برای مردم و خدمت به آنها حاصل می‌شود؟ باید دید بهره‌وری ما در در حوزه محیط زیست و نگهداشت از مواهب طبیعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده چگونه است؟(جزئیات بیشتر)

اعلام زمان تبلیغات داوطلبان انتخابات شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبائی

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب برای آزمون دکتری / سیر تا پیاز کنکور دکتری/ افزایش ظرفیت پذیرش پزشک متخصص

بر این اساس اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد؛ طبق ماده ۱ شیوه‌نامه اجرایی شورا‌های صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، موضوع تعداد اعضاء و حداقل داوطلب، پس از بررسی نتیجه ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شورا‌های صنفی رفاهی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها در موعد مقرر، از مجموع واحد‌های تابعه دانشگاه، دانشکده علوم ارتباطات و خوابگاه‌های شهید همت، شهیدگلعذاری، شهید سلامت و شهید فرهمند حداقل داوطلب لازم برای برگزاری انتخابات را کسب کرده‌اند؛ بنابراین در دانشکده‌ها و خوابگاه‌های ذکر شده انتخابات برای تعیین اعضای شورای صنفی رفاهی، به صورت مجازی، در روز ۲۴ آبان در سامانه الکترونیکی http://vote.atu.ac.ir برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

مهمترین تغییرات کنکور دکتری ۱۴۰۳ + جزئیات

کنکور دکتری ۱۴۰۳ تغییراتی داشت که از مهمترین آن می‌توان به ادغام کدرشته‌های مرتبط اشاره کرد.

متقاضیان می‌توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند.

بررسی کدرشته های اعلامی در ۷ گروه امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ و تغییرات آن نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین کدرشته های مرتبط با یکدیگر ادغام شده اند. همچنین ۲۴ کدرشته با حذف و اضافه مواجه شدند.(جزئیات بیشتر)

آخرین آمار ثبت نام وام‌های دانشجویی

مسعود گنجی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام و پرداخت وام های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ثبت نام وام های دانشجویی از اول آبان ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا روز گذشته سه شنبه ۲۳ آبان ۶۸ هزار و ۹۹۷ نفر ثبت نام کرده اند که مبلغ پرداخت وام این تعداد ۳۶۰ میلیارد تومان است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: بیشترین تقاضای دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، سپس وام ضروری و در مرحله سوم وام ودیعه مسکن است.(جزئیات بیشتر)

سازمان سنجش نحوه محاسبه هزینه ثبت‌نام در آزمون‌های سراسری را تشریح کرد

در پی انتشار گزارشی با عنوان" افزایش نگران‌کننده هزینه ثبت‌نام در آزمون دکتری و سکوت سازمان سنجش" که روز گذشته منتشر شد، دکتر محمدحسین حاجیلو معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان شاخص‌های محاسبه هزینه‌های ثبت‌نام در آزمون ورودی مقاطع مختلف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تشریح کرد و به ایسنا گفت: برای برگزاری این آزمون‌ها، فعالیت‌های بسیاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بر همین اساس هزینه‌های ثابت و متغیر این آزمون با توجه به حجم فعالیت‌ها و خدمات بهتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که برای داوطلبان مشهود نیست و محاسبه این هزینه‌ها با توجه به تعداد کد رشته‌های امتحانی و هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها شامل تهیه کاغذ، سلفون و...، چاپ سؤالات و پاسخنامه‌ها، حق‌الزحمه طراحان سؤال و عوامل اجرایی و هزینه‌های مراکز مجری برگزاری آزمون‌ها در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه شریف «یکشنبه های ازدواجی» برگزار می‌کند

سلسله‌جلسات یکشنبه‌های ازدواجی ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این جلسات با حضور، دکترنغمه تقوی دکترای روانشناسی، کارشناس صداوسیما وعضوهیات علمی دانشگاه وهیات مدیره انجمن جهانی روانشناسی مثبت برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

نقش نهاد رهبری در تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان

 مراسم تکریم حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معارفه حجت الاسلام روح اله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

نقش اصلی دانشگاه‌ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: یکی از اهداف آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی، تربیت متخصصان معتقد و ملتزم به مبانی نظام و کشوراست.(جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه اعلام تاریخ ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته ‌شغلی دبیری و هنرآموز سال 1402 منتشر شد.
مشاهده اطلاعیه را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top